Što učiniti kada se pojavi vatra u tavici s vrućim uljem?


Prije nekoliko dana dobio sam jedan zanimljiv e-mail, odnosno poruku. Prenosim je u potpunosti jer može pomoći mnogima u jednoj naizgled bezazlenoj situaciji. Ako neznamo postupiti u takvim situacijama posljedice mogu biti kobne za život ukućana.

"Dragi prijatelji,

Ja sam izvršni direktor Instituta za medicinu požara u San Diegu, California. Pored ostalih poslova, radim na intenzivnoj edukaciji u proupožarnoj zaštiti.
Prijatelji su mi nedavno poslali ovaj video i kao starom iskusnom vatrogascu, u meni je zazvonilo zvono za uzbunu, pa sam požurio da vam što prije pošaljem ovaj fenomalni, preventivni video. Vrijedi pogledati. A može spasiti nečiji život!
Molim vas, prvo pročitajte tekst do kraja, pa onda odgledajte video.

Nikad nisam razmišljao o tome kako jedna mokra kuhinjska krpa može biti jedinstveni poklopac za vatru u tavi.

Ovaj dramatični video (30 sekundi - vrlo kratko) objašnjava šta raditi prilikom uobičajenog kuhinjskog požara - zapaljenog ulje za prženje u tavi.
U školi za protupožarnu obuku ovo su demonstrirali tako što su postavili duboku tavu punu ulja na vatru. Vatrogasac je za prosipanje vode na zapaljeno ulje koristio posudu na kraju 3 metra duge šipke .

Rezultat je privukao pažnju polaznika škole. Voda, teža od ulja, tone na dno tave, u trenutku postaje pregrijana i pretvara se u vodenu paru.

Eksplozivna snaga vodene pare razbacuje upaljenu masnoću oko tave na sve strane. Na otvorenom prostoru, vatreni stup dosteže visinu 10 metara i podsjeća na atomsku eksploziju. Unutar ograničenog prostora kuhinje, vatrena lopta udara u strop i odbija se od njega šireći se po cijeloj prostoriji. Isto tako - nikako ne bacajte šećer ili brašno na vatru. Jedna šalica brašna ili šećera stvara eksploziju snage dvije šipke dinamita.

Ovo može biti vrlo snažna poruka, pogledajte video i ne zaboravite šta ste vidjeli.

Pokažite ovaj video svim članovima obitelji. Pošaljite prijateljima i kolegama. "